Det mekaniska infästningssystemet ERO Joint® finns tillgängligt på delningarna T10, AT10, T20, AT20, 8M, 14M för alla bredder över 16 mm med armering av stål, kevlar eller rostfritt stål. (Rekommenderad minsta diameter för remskivor är 50 mm). ERO Joint® skarv är kompatibel med alla typer av beläggningar (Supergrip, Linatex®, PU, Sylomer®, ...) och alla typer av styrningar. FÖRDELAR Fördelarna är en snabb och enkel installation och montering. Med det mekaniska fästsystemet ERO Joint® optimerar du din produktionsstopptid genom att minska reparationstiden. Monteringen kan ske genom skruvning eller med ett verktyg. Detta verktyg möjliggör förspänning av bandet och underlättar gängningen av stiften. ERO Joint ® Ultimate version I Ultimate-versionen överför det mekaniska remfästet ERO Joint® mer än 50% av kraften hos en Flexbelt (äkta ändlös rem): Mellan remskivorna finns det alltid en ½ kontinuerlig tät sida för att säkerställa remmens mekaniska motstånd och styvhet.
Frankrike
FÖRDELAR Fördelarna är en snabb och enkel installation och montering. Med det mekaniska fästsystemet ERO Joint® HP för gångjärnsstift optimerar du din produktionsstopptid genom att minska reparationstiden. Mekanisk hållfasthet och livslängd är högre än för något annat mekaniskt infästningssystem. Mekanisk resistans och töjning är likvärdiga med svetsade band. SPÄNNVERKTYG FÖR ERO JOINT® HP Alternativ Spiralformade sömmar Det mekaniska spiralsömsystemet är också mycket enkelt att montera som ERO Joint® HP men dess mekaniska motstånd är dåligt. Stiftskarv Det mekaniska stiftfogsystemet är svårare att montera än ERO Joint® HP. Den mekaniska hållfastheten är också lägre än för ERO Joint® HP.
Begär prisuppgiftFrankrike
Exklusiva grindar och tanaler Den enda kraftöverföringsremmen med mekanisk montering Det mekaniska fästsystemet ERO Joint® - utvecklat av Tanals - ger olika möjligheter att montera remmar på plats utan att behöva demontera remskivor eller axlar och att frigöra transmissionen. ERO Joint® och ERO joint® Ultimate är utvecklade för och med Gates av Tanals. De erbjuder unika lösningar för enkel och snabb reparation av kraftöverföringar. Kopplingsfingrarnas skärformer har konstruerats för maximal draghållfasthet och utmattningsbeständighet hos Poly Chain® GT Carbon™-materialet. Kraften hos Gates i kombination med kreativiteten hos Tanals. Poly Chain® GT Carbon™ enastående mekaniska prestanda i kombination med den patenterade innovativa lösningen ERO Joint® Ultimate erbjuder den enda transmissionsremmen med mekanisk montering vars prestanda motsvarar alla andra ändlösa remmar på marknaden. En hållbar lösning som kan ersätta alla gummiremmar.
Begär prisuppgiftFrankrike
Fördelarna är en snabb och enkel installation och montering. Med denna nya lösning av mekaniska fästsystem sparar du tid och optimerar din produktions stilleståndstid genom att minska reparationstiden. Rekommenderad minsta diameter för remskivor är 50 mm. Det mekaniska fästsystemet ERO Joint® WT är kompatibelt med skrapor för transportband. Mekaniska fästsystem ERO Joint® WT är hållbara lösningar. ERO Joint® WT skarvform kan anpassas för att öka det mekaniska motståndet. ERO Joint® WT är den enda lösningen för mekaniska remfästen i breda kuggremmar. ERO Joint® WT breda kuggremmar skarvas i vår produktion med en patenterad process och förses med den längd som efterfrågas.
Begär prisuppgiftFrankrike
Det mekaniska fästsystemet ERO Joint® är tillgängligt för transportband med en tjocklek över 1 mm. Monteringen sker genom gängning av 3 tvärgående stift (stift i rostfritt stål eller polyacetal kan användas). ERO Joint® skarv är integrerad i transportbandet, utan strukturella, bredd- och färgförändringar. Draghållfast kevlarkabel kan bäddas in i polyuretan på begäran. När du ändå använder ERO Joint® transportband får du fullständig frihet och hög flexibilitet: inget specifikt verktyg, ingen skarv- och svetsprocedur att respektera, ingen gradning, ingen risk att missa svetsningen. ERO Joint® transportband är enkla att montera.
Begär prisuppgift